"ZAPISANE W WODZIE" - PAULA HAWKINS

Moja ocena - 7,5/10

*******

Hej! To znowu ja Julka. Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki, napisaną przez autorkę bestsellera "Dziewczyna z pociągu" (którą zresztą również mam w domu). Tą książkę czytałam już chwile temu ale nie jakoś znowu mega dawno, więc błędów nie będzie ;) "Zapisane w wodzie" Pauli Hawkins to z całą pewnością kryminał, trochę thriller ale moim zdaniem tylko w 30% , wątek miłosny jest tam poboczny, no ale jest i ma związek z całą akcją-fabułą. Na samym dole parę cytatów :) 


Tytuł: "Zapisane w wodzie'
Oryginalny tytuł: "Into the water"
Autor: Paula Hawkins
Data wydania: 10.05.2017
Wydawnictwo: Świat książki
Liczba stron: 368








~fabuła~

Nel Abbott kilka dni przed śmiercią dzwoni do młodszej siostry Julii, dziewczyna ignoruje jej telefon, a tym samym prośbę o pomoc. Kiedy Jules zostaje powiadomiona o tragicznej śmierci siostry dobrze wie co to oznacza - musi wrócić do Beckford , do miejsca z którego kiedyś uciekła. Mimo że bardzo nie chce, wraca, aby zaopiekować się nastoletnią siostrzenicą. Kiedy Nel ginie mieszkańcy miasteczka mówią że "skoczyła" , Julia w to nie wierzy. Boi się. Tak bardzo się boi. Dawno pogrzebanych wspomnień, starego młyna, świadomości, że Nel nigdy by tego nie zrobiła. Ale najbardziej boi się wody i zakola rzeki, które miejscowi nazywają Topieliskiem.

*******

Szczerze Wam powiem że gdy czytałam tą książkę to bywały momenty kiedy musiałam się troszkę cofnąć do tyłu bo zaczynałam się gubić. Były momenty grozy co prawda nie było ich wiele no ale cóż, nic na to nie poradzimy. Czytając "Zapisane w wodzie" starałam się wczuwać w emocje naszych bohaterów , chciałam ich zrozumieć , niektórzy byli tajemniczy więc nie było to proste. 

Moim zdaniem ta książka nie jest bardzo ciężka ale na pewno nie jest też to lekka powieść. Z pewnością nie wciąga od pierwszej strony, wręcz z początku wydaje się nudna. I faktycznie chwilami bywa lekko nudna ale z czasem się rozkręca i wciąga. Oczywiście byli bohaterzy którzy mnie denerwowali no ale niestety wszędzie się tacy znajdą. Podobała mi się pod tym względem że historia była genialnie ułożona, wszystko się kleiło , nie było niedopowiedzeń czy niedomówień. Bohaterzy są dobrze wykreowani, każdy jest inny,nic się nie powtarza.

Teraz powiem wam coś szokującego. Po przeczytaniu tej książki i po wielokrotnym wracaniu do ostatniego rozdziału nadal nie jestem pewna końca, jak to się skończyło. Rzecz w tym że moja siostra sądzi inaczej a ja sądzę inaczej. Więc błagam jeżeli ktoś to przeczytał niech da mi znać bo mam jedno ważne pytanie :)

*******

W skrócie o całości;
  • Na początku trochę nudno ale rozkręca się i można się wczuć
  • Mało takich momentów grozy, trzymających w napięciu więc jak dla mnie duży minus
  • Można się lekko pogubić ale nie da się totalnie zgubić
  • Mam mindfuck odnośnie zakończenia więc błagam niech ktoś mi pomoże ;)

~cytaty~

"Nie pamiętam tego, co chcę pamiętać, a to, o czym chcę zapomnieć, wciąż do mnie wraca."

"Potworności ożywione przez umysł są zawsze gorsze niż rzeczywistość."

"Jak ktoś ma romans,dlaczego żona zawsze nienawidzi kochanki? Dlaczego mąż zawsze jest cacy? Przecież to on zdradził, to on przysięgał kochać ją i być wierny aż do śmierci. Dlaczego to nie jego spychają potem z tej zasranej skały ?"

*******

No więc tak, książkę polecam ale nie spodziewajcie się akcji trzymających w napięciu bo dużo ich nie znajdziecie. Jeszcze raz przypominam żeby dać mi znać jeżeli ktoś już to czytał ;)

Pozdrawiam z papierowego świata, Julka

                                                                                                                 


Komentarze

Popularne posty